Težavni pogovori: pol ducata nasvetov

»Kaj naj naredimo, da ne bo več težavnih pogovorov?«

»Kaj boste naredili, da takšni norci ne bodo več klicali?«

»Kako naj ženo na finto, ko je tečna?«

»Kaj naj rečem šefu, da ne bo nikoli več težil?«

To so izjave, ki jih ljudje pogosto zastavijo na začetku seminarja. Pričakujejo, da bo nekdo pomahal s čarobno paličico in svet bo postal takšen, kot bi moral biti. A svet se nikoli povsem ne sklada z našimi predstavami. Razlogov za optimizem je vendarle dovolj. Pomoč obstaja. Spodaj lahko preberete pol ducata nasvetov za lažje obvladovanje težavnih pogovorov.

1. Težavne pogovore sprejmite kot del življenja

Težavni pogovori bodo, norci bodo klicali, žena bo tečna, vi tudi in šef bo občasno težil. Težavni pogovori so del življenja. Vsakega življenja. Verjetno potekajo tudi v odmaknjenih budističnih samostanih. Zato ne nasedajte tistim, ki vam ponujajo instant rešitve in obljubljajo nemogoče. Sprejmite realnost.. Sprejemanje ne pomeni vdanosti v usodo, izogibanja ali prepiranja. Gre za preprosto zavedanje, da sem v težavnem pogovoru in da moram v njem iskati rešitev. Vse to s čim boljšim rezultatom in s čim manj stresa.

2. Težavna je čustvena plat

Težavni pogovori so težavni zaradi čustev. Racionalna plat je vedno lažja. Čutimo cel spekter slabih čustev: jezo, krivdo, užaljenost, tesnobo, strah… Vse to je močan stres. Toda čustva so koristen del človeške osebnosti, ki nam omogoča delovati zrelo. Rešitev ni v tem, da nehamo biti čustveni. (Rad bi videl tistega, ki mu to vedno uspe.) Čustev se moramo zavedati in si jih priznati. To nam omogoča distanco in čas za odločanje. Jaz sem tisti, ki se odločam ali bom užaljeno zapustil prostor ali mirno nadaljeval s pogovorom. Ko to zmorem, lahko čustva uporabim v svoj prid.

3. V težavnem pogovoru ne morete zmagati

Res je. Če zmagate, ste vsi izgubili. Če nihče ne zmaga, ste vsi dobili. Zmaga pomeni kopico jeze in precej bodočih težavnih pogovorov. Rešitev, ki je sprejemljiva za vse, ne ponuja ekstatičnih občutkov zmagoslavja. Omogoča nam pomiritev, sprijaznjenje in sprejemanje dogovora. To je dovolj, ker nam omogoča sobivanje in sodelovanje.

4. Šteje prihodnost

Preteklosti ni več, sedanjost je težka in pravkar mineva. Govorimo o tem, kaj bo v prihodnosti. V preteklosti sta krivda in obsojanje, v sedanjosti je moj prav, v prihodnosti je skupna rešitev. Govorite v prihodnjiku.

5. Izognite se pogovorom o tem, kdo je kriv in kdo ima prav

Krivdo vsakdo težko sprejme in ob tem doživlja veliko neprijetnih čustev. Krivda kaznuje in ničesar ne rešuje. Če vsakega tajkuna zapremo za deset let, nismo niti za cent zmanjšali dolgov v bankah. Pomembneje je, da ugotovimo kako zmanjšati dolg. Ne iščite krivde. Poiščite rešitev in ugotovite, kako je prišlo do neprijetne situacije. Teh napak ne ponavljajte.

SLO-HR

Slovenci smo se, s Hrvati, dolga leta prepirali okrog Piranskega zaliva in ostale meje. Spomnite se ribiških prepirov, Joška Jorasa in diplomatskih not. Prepira nismo rešili, le reševanje smo prenesli nekam drugam. Do prepirov je prihajalo, ker smo oboji močno verjeli v svoj prav. Ko bo prišla odločitev sodišča bodo Hrvati zelo nesrečni. Še vedno bodo imeli svoj prav, a odločitev sodišča bo drugačna. Enako nesrečni bomo Slovenci. Naš prav ne bo zadovoljen. Ne bodite kot Slovenci in Hrvati – namesto uveljavljanja svojega prav, iščite skupne rešitve.

6. Molčite in poslušajte

Vodenje težavnih pogovorov ni govorjenje, je poslušanje. To pa zahteva molčanje. S poslušanjem nasprotni strani vlivate občutek, da razumete, da vas zanima in da vam ni vseeno. Tako zmanjšujete raven stresa. Počasi pridobivate zaupanje in pogovor utegnete od težav usmeriti k rešitvam. Morda porečete: »Zakaj pa mene nihče ne posluša?« Imate prav! A vaš prav vam nič ne pomaga. Šmrc, šmrc.

Pol ducata nasvetov zagotovo in preizkušeno drži. Priznam, da jih ni vedno lahko spraviti v prakso. Za kaj takega se je dobro nekoliko usposobiti. Pri tem vam lahko pomagam.

 

Vaš,

Klemen

0 odzivov

Povej mnenje

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja