Skrivnost dobre predstavitve
Bilo je deževno jutro. Vsi smo bili malo zaspani, zasanjani in nič se nam ni dalo. Da bi malo odložili delo smo se pogovarjali o zastavah. Največ o brazilski zastavi, ki je ena mojih najljubših. Zlasti mi je všeč moto: »Ordem e Progresso.« (Red in napredek.) Malo kasneje sem se spraševal, kako bom potencialnemu naročniku razložil kaj ločuje slabo od dobre predstavitve. Postalo mi je jasno, da se odgovor skriva v brazilski zastavi.
Brazilska zastava nam grafično razkriva skrivnosti dobre predstavitve. Najvažnejša je vsebina, ki je podlaga in bistvo. Brez vsebine ni predstavitve. Vsebina brez reda in napredka je vedno kaotična. Red iz vsebine naredi pripoved. Pripoved vedno poteka v času in napreduje. Napredek nas premakne in naredi zgodbo. Red je pomemben tudi pri oblikovanju. Je temelj učinkovitega in lepega oblikovanja.
V to zmes dodajmo še govorca in ljubezen. Zakaj? Govorca potrebujemo, da bo izpeljal predstavitev. Od kod in zakaj ljubezen? Moto »Ordem e Progresso« je v daljši obliki zapisal francoski filozof, sociolog in pozitivist Auguste Comte: »L’amour pour principe et l’ordre pour base; le progrès pour but.« (Ljubezen je princip in red je osnova; napredek je cilj.) Ljubezen je princip, je vložek vseh, ki sodelujejo pri predstavitvi, je poseben trud vložen v predstavitev. To je energija, ki je neuničljiva. Ali kot je rekel nek Španec pri kavnih avtomatih: »We deserve to win. We ‘ave cojones.«
Preveč govorim? Namesto, da berete si poglejte spodnji diagram, ki ni drugega kot poenostavljena brazilska zastava. Predstavitev naj ima veliko dobre vsebine, znaten delež reda in govorca, ki je tam z ljubeznijo. Za začimbo pa dodajmo ščepec cojones.
Povej mnenje
Want to join the discussion?Feel free to contribute!